• همراه: 09121579125 - 09142671776
  • تلفن: 02166251571 - 02144589508
  • 24 ساعته
  • اسلاید یک
  • اسلاید 2
  • اسلاید 3

3560

تعداد دام های روز

افزایش تولید گوسفند زنده و دام زنده ، همراه با قیمت مقرون بصرفه و کیفیت بالا

به دنبال دام زنده مطمئن و بهداشتی هستید؟
با ما تماس بگیرید
Worker

با خیالی آسوده گوسفند زنده بخرید

ما یکی از بزرگترین مراکز فروش و عرضه دام زنده در سراسر تهران هستیم. فقط با یک تماس گوسفند زنده یا دام زنده را به همراه قصاب از دامداری اطمینان با مدیریت آقای تیموری با شماره های زیر دریافت کنید 


09121579125
66251571

Construction

گوسفند زنده

را تنها برای مصرف گوشت آن ذبح نمی کنند بلکه بیشتر کله و دست و پای گوسفند را به عنوان کله پاچه مصرف می کنند این غذا سرشار از کلسترول و انواع ویتامین ها می باشد و برای استخوان های بدن مفید است.


Building Renovation

دام زنده

عرضه کننده سالم ترین و باکیفیت ترین گوسفند زنده و حداقل قیمت به همراه قصاب،باسکول و تحویل در محل به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان می باشد.


خدمات ما

شما می توانید در کمترین زمان با یک تماس دام زنده و گوسفند زنده خود را با باسکول و قصاب با کمترین هزینه و سرویس رایگان درب منزل تحویل بگیرید.


گوسفند زنده

گوسفند زنده

بزرگترین مرکز فروش گوسفند زنده با نازلترین قیمت

دام زنده

دام زنده

جهت جشن، مهمانی، عروسی، نذری، حجاج، کربلائی، عقیقه ، قربانی و ...

اعزام قصاب

اعزام قصاب

ارسال شبانه روزی به تمام نقاط تهران  با ذبح اسلامی و تکه کردن گوشت.

quote icon

  • گوسفند زنده سالم همراه با اعزام قصاب بصورت 24 ساعته در همه مناطق تهران یکی از خدمات ما می باشد.

    اعزام قصاب در محل
    اعزام قصاب در محل
  • ما به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پرورش دام در تهران موظف هستیم که بهترین خدمات ممکن را برای همشهریان عزیز ارائه کنیم و در راستای هدف خود تحویل سفارشات را در تهران به صورت هرچه سریع تر خواهیم داشت.

    تحویل دام زنده در محل
    تحویل دام زنده در محل
  • برای خرید گوسفند زنده یا دام زنده دامداران به صورت شبانه روزی و با یک تماس در خدمت شما می باشد : 09121579125

    فروش گوسفند زنده
    فروش گوسفند زنده

حقایقی جالب درباره گوسفند ها

گوسفند به بز، گاو، موسکوکسن و بز مربوط می شود. همه این پستانداران، دارای سم‌های یکنواخت هستند که سم‌های آن‌ها بریده شده یا به دو انگشت تقسیم شده است. آنها همچنین نشخوارکنندگان هستند - معده آنها دارای حفره های متعددی برای کمک به هضم است. بیشتر گوسفندان دارای شاخ های بزرگ و فرفری هستند که از کراتین ساخته شده اند - مانند ناخن ها.
اکثر مردم با گوسفندان به عنوان حیوانات پشمی مزرعه ای که می گویند "باآ" آشنا هستند. اما گوسفند اهلی تنها یکی از گونه های گوسفند است. همچنین پنج (یا شش، بسته به منبع) گونه گوسفند وحشی وجود دارد.

 

حقایقی جالب درباره گوسفند ها
اندازه و توضیحات
به گفته سوزان شونیان، متخصص گوسفند و بز در مرکز تحقیقات و آموزش مریلند غربی دانشگاه مریلند، تخمین زده می شود که بیش از 10000 نژاد متمایز گوسفند اهلی (Ovis aries) در سراسر جهان وجود دارد، بنابراین اندازه آنها متنوع است. به گفته وب تنوع حیوانات دانشگاه میشیگان (ADW)، پرورش گزینشی گوسفندانی با یا بدون شاخ، پشم و گوش خارجی تولید کرده است. طول آنها از 4 تا 6 فوت (120 تا 180 سانتی متر) و از 2 تا 4 فوت (65 تا 127 سانتی متر) در شانه متغیر است.
برخی از کارشناسان، مانند اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، جد وحشی گوسفند اهلی، اوریال را به عنوان گونه ای جداگانه (Ovis orientalis) می دانند. برخی دیگر مانند ADW و سیستم اطلاعات طبقه بندی یکپارچه (ITIS) آنها را به عنوان دو زیرگونه از آری Ovis طبقه بندی می کنند.

به گفته ADW، بزرگترین گونه گوسفند، گوسفند آرگالی (Ovis ammon) است. این گونه آسیای مرکزی تا 408 پوند وزن دارد. (185 کیلوگرم). از 3 تا 4.1 فوت (90 تا 125 سانتی متر) در قسمت شانه می ایستد و طول آن بین 4 تا 6.2 فوت (120 تا 190 سانتی متر) سر تا دم است.

گوسفند Bighorn (Ovis canadensis) کوه های راکی از نظر اندازه مشابه هستند. نرها معمولاً 5 تا 6 فوت (160 تا 180 سانتی متر) طول، سر تا دم دارند. طبق ADW، ماده ها حدود 4.9 فوت (150 سانتی متر) هستند. وزن نرها 262 تا 280 پوند است. (119 تا 127 کیلوگرم)؛ وزن ماده ها 116 تا 200 پوند است. (53 تا 91 کیلوگرم). قوچ های Bighorn دارای شاخ های عظیمی هستند که وزن آن ها از تمام استخوان های بدنشان بیشتر است، حدود 30 پوند. (14 کیلوگرم).

گوسفند دال (Ovis dalli) در آلاسکا و یوکان زندگی می کنند. آنها تنها گوسفند کوهی شاخ نازک هستند. نرها شاخ های گشاد و پیچ دار بزرگی دارند، اما ماده ها شاخ های باریکی دارند. وزن نرها 160 تا 249 پوند است. (73 تا 113 کیلوگرم)؛ زنان 101 تا 110 پوند. (46 تا 50 کیلوگرم). طول نرها از 4.2 تا 5.9 فوت (130 تا 180 سانتی متر) است. قد ماده ها 4.3 تا 5.3 فوت (132 تا 162 سانتی متر) است.

به گزارش وب سایت Ultimate Ungulate، گوسفند برفی یا گوسفند شاخ سیبری (Ovis nivicola) در شرق روسیه زندگی می کند. طول آن 4.6 تا 5.3 فوت (140 تا 160 سانتی متر) و در ناحیه شانه 3.1 تا 3.7 فوت (95 تا 112 سانتی متر) است. وزن آن 132 تا 164 پوند است. (60 تا 120 کیلوگرم).

 

حقایقی جالب درباره گوسفند ها
زیستگاه


گوسفندها جزو اولین حیواناتی بودند که اهلی شدند و در سرتاسر دنیا پرورش می یابند. گوسفندان وحشی همچنین در سرتاسر جهان - در خاورمیانه، آسیا، اروپای مرکزی و آمریکای شمالی - بیشتر در مناطق کوهستانی زندگی می کنند. گوسفند Bighorn در منطقه کوه راکی در آمریکای شمالی زندگی می کند. گوسفند شاخ بیابانی در دره مرگ، کالیفرنیا، و همچنین نوادا، تگزاس و شمال مکزیک زندگی می کنند. آنها می توانند در کوه های بیابانی به ارتفاع 4000 فوت (1200 متر) زندگی کنند. اوریال ها می توانند حتی در بالاترین سطح زندگی کنند. به گفته ADW، آنها در آسیا و خاورمیانه در زمین های چمنزار با ارتفاع تا 19690 فوت (6000 متر) یافت می شوند.

عادات
گوسفندها اجتماعی هستند، اما معمولاً فقط با جنسیت خودشان. نرها گله های خود را دارند که به آنها گله مجرد می گویند. این گله ها معمولاً شامل پنج تا 50 قوچ در یک زمان هستند. ماده ها در گله های مهد کودک زندگی می کنند. گله های مهد کودک می توانند 5 تا 100 عضو داشته باشند که شامل ماده های بالغ و بچه های آنها می شود.

گوسفندان نر برای تسلط در گروه خود می جنگند. به گفته نشنال جئوگرافیک، برخی از آنها با سرعت 20 مایل در ساعت (32 کیلومتر در ساعت) به یکدیگر برخورد می کنند. تسلط زمانی به دست می آید که یک مرد تسلیم شود. این فرآیند می تواند ساعت ها طول بکشد.
رژیم غذایی
گوسفندها گیاهخوار هستند، به این معنی که رژیم غذایی آنها شامل گوشت نمی شود. آنها معمولاً دانه ها، علف و گیاهان را می خورند. به گفته ADW، مانند همه نشخوارکنندگان، آنها دارای معده های چند حفره ای هستند که برای تخمیر سلولز قبل از هضم سازگار هستند. گوسفندان برای هضم کامل غذای خود، غذای خود را در دهان خود می ریزند، دوباره می جوند و می بلعند. به این غذای برگشتی کاد می گویند.

برخی از گوسفندان به آب زیادی نیاز ندارند. بر اساس گزارش موزه تاریخ طبیعی لس آنجلس، برای مثال، گوسفند شاخ بیابانی، بیشتر آب خود را از خوردن گیاهان دریافت می کند.


فرزندان


گوسفندان نر برای حق جفت گیری با ماده ها می جنگند و قوی ترین ها معمولاً تنها مجاز به جفت گیری هستند. فصل جفت گیری، به نام روت، در پاییز اتفاق می افتد. گوسفند ماده پس از جفت گیری حدود پنج ماه دوره آبستنی دارند. آنها معمولاً در بهار یک یا دو فرزند به دنیا می آورند.

بچه گوسفند را بره می نامند. بره ها فقط چند دقیقه پس از تولدشان می توانند راه بروند، اگرچه اغلب در چهار تا شش ماه اول زندگی خود به مادرشان وابسته هستند. آنها حدود چهار تا شش ماهگی از شیر گرفته می شوند و بسته به گونه و جنسیت در حدود یک و نیم تا پنج سال به بلوغ جنسی می رسند. به عنوان مثال، گوسفند آرگالی نر تا سن 5 سالگی از نظر جنسی بالغ نمی شود، در حالی که بر اساس ADW، گوسفند ماده در سن 1 یا 2 سالگی بالغ می شود.


طبقه بندی / طبقه بندی


دام ها بخشی از خانواده Bovidae هستند که شامل بز، گاو و بز می شود. گوسفندها را معمولاً می‌توان از روی شاخ‌هایشان از پسرعموهای مشابهشان تشخیص داد. بزها معمولاً شاخ های مستقیم دارند و گوسفندها دارای شاخ های گرد هستند. همچنین، بزهای نر ریش دارند در حالی که گوسفندان نر ریش ندارند.

طبق ITIS طبقه بندی گوسفند در اینجا آمده است:

پادشاهی: Animalia زیرمجموعه: Bilateria Infrakingdom: Deuterostomia طبقه: Chordata زیرشاخه: Vertebrata Infraphylum: Gnathostomata سوپرطبقه: Tetrapoda طبقه: Mammalia زیر طبقه: Theria زیرطبقه: Eutheria ترتیب: Artiodactyla خانواده: گونه‌های گونه: Bolyvidae

Ovis ammon (argalis)، با نه زیرگونه
اویس آریس (گوسفند اهلی، موفلون، گوسفند قرمز، گوسفند وحشی)، با نه زیرگونه، از جمله اوریال
Ovis canadensis (گوسفند شاخدار)، با هفت زیرگونه
Ovis dalli (گوسفند دال، گوسفند فانین، گوسفند سنگ)، با دو زیرگونه
Ovis nivicola (گوسفند برفی)، با چهار زیرگونه

وضعیت حفاظت
بر اساس فهرست قرمز IUCN از گونه های در معرض خطر، اکثر گونه های گوسفند به عنوان کمترین نگرانی و بدون خطر انقراض در فهرست قرار می گیرند. با این حال، اوریال ها (در اینجا به عنوان Ovis orientalis، با هشت زیرگونه طبقه بندی می شوند)، که در مدیترانه و خاورمیانه یافت می شوند، به عنوان آسیب پذیر فهرست می شوند. جمعیت آنها در طی 24 سال حداقل 30 درصد کاهش یافته است که ناشی از شکار، هیبریداسیون و زوال زیستگاه است. آرگالیس (Ovis ammon) که در سراسر آسیای مرکزی زندگی می کند، به دلیل کاهش قابل توجه جمعیت (اما احتمالاً به میزان کمتر از 30 درصد در طول سه نسل)، به دلیل شکار غیرقانونی و رقابت با دام، در فهرست تقریباً در معرض خطر قرار گرفته است.

حقایقی جالب درباره گوسفند ها
حقایق دیگر


به گفته وب سایت Sheep101، اگر گوسفندی به پشت بغلتد، ممکن است نتواند بدون کمک از جایش بلند شود. به گوسفند افتاده گوسفند «گسترده» می گویند. اگر به حالت عادی باز نگردند، ممکن است در مدت کوتاهی مضطرب شوند و بمیرند. هنگامی که روی پاهای خود باز می گردند، ممکن است برای چند دقیقه نیاز به حمایت داشته باشند تا مطمئن شوند که ثابت هستند. بیشتر در مورد میش های آبستن و گوسفندان کوتاه قد و تنومند با پشم های پر اتفاق می افتد.

بیشتر شیر گوسفندی که در سرتاسر جهان تولید می شود به پنیرهایی مانند فتا، ریکوتا، پکورینو، رومانو و روکفور تبدیل می شود.

از دیگر حقایقی جالب درباره گوسفند ها این است که معروف ترین گوسفند احتمالا دالی است، اولین پستانداری که شبیه سازی شد. او در سال 1996 در اسکاتلند به دنیا آمد، شش بره به دنیا آورد و در سال 2003 پس از ابتلا به عفونت ریه درگذشت. او را پر کردند و در موزه سلطنتی اسکاتلند به نمایش گذاشتند. (واقعیت جالب: دالی به خاطر خواننده کانتری دالی پارتون نامگذاری شد.)

هر زمستان، مجموعه ای از شاخ گوسفند یک حلقه رشد پیدا می کند. با شمارش حلقه ها، دانشمند می تواند سن گوسفند نر را تشخیص دهد.

به گفته The Phrase Finder، اصطلاح "گوسفند سیاه" برای اشاره به یکی از اعضای بدنام یا بدنام یک خانواده ممکن است از این تصور ناشی شده باشد که پشم های سیاه را نمی توان رنگ کرد و بنابراین ارزش کمتری نسبت به پشم سفید دارد. همچنین ممکن است به دلیل ترجمه بد کتاب مقدس در سال 1535 باشد.

تماس با ما

ثابت - 02166251571 - 02144589508

 موبایل -09121579125 - 09142671776 


Location

تهران

در هر مکانی که شما درخواست دهید


به ما ایمیل بفرستید

info@20dam.com

انتقادات و پیشنهادات


دامداری اطمینان، بزرگترین مرکز عرضه دام شهرداری و فروش گوسفند زنده شهرداری همراه با قصاب به تمام نقاط شهر تهران با نازلترین قیمت به صورت شبانه روزی به تمام نقاط تهران با پلاک رسمی.  
با ذبح اسلامی و تکه کردن گوشت.
جهت جشن، مهمانی، عروسی، نذری، حجاج، کربلائی، عقیقه یا قربانی حتی برای مصرف با بهترین دام زنده، گوسفند و گوساله در خدمت شما مشتریان عزیز پایتختی می باشد.
با باسکول دیجیتالی فنی و توزیع فنی.
  

اطلاعات تماس

 

شمال تهران: 02122616651
غرب تهران: 02144589508 - 02144044310
مرکز تهران: 02188287626
شرق تهران: 02177516862
جنوب تهران: 02166251571 - 02166557975 - 02166552834
دفتر مرکزی: 02188287626 - 02166251571
مدیریت: 09121579125
معاونت: 09142671776
کارگزاری: 02144589508
حسابداری: 02166251571
شماره همراه : 09121579125 - 09142671776

 

نقشه

آدرس:شهران بلوار کوهسار میدان بهاران-100 متر پایین تر از میدان فرعی اول سمت راست دام زنده 20دام